fredag 24 oktober 2008

ute och inne

Det börjar bli lite sent på säsongen för utemålning. Men jag passade på i de sista höstsolstrålarna att bättra på våra parytterdörrar med linoljefärg.

Pigmentet heter guldockra och färgen kommer från Engwall o Claesson . Läs mer om mitt målarprojekt på bloggen "mitt egnahem".

I butiken har jag en tråkig slät ståldörr, med ganska enkla släta foder. Lyckligtvis är väggen byggd i pärlspont. Nu har pärlsponten blivit målad med linoljefärg bruten med 15% grön umbra. Som kontrast till den lite blankare linoljefärgen fick ståldörren bli skönt matt. Äggoljetempera i min nya favoritkulör: Grafitgrå eller "Norrgavelgrå". Den heter 9-869.

Ljus i höstmörkret behövs. Svarta handstöpta ljus, svensktillverkade finns i butiken. 25 kr paret.

Jag har målat träljusstakar i den grafitgrå äggoljetemperan. Temperamålade träljusstakar för 125 kronor styck. Snygga till de svarta ljusen!

Titta gärna in i butiken. Eller ring så kan vi skicka en till dig...
MVH Anneli, Nyhems byggnadsvård 076-141 43 66

Inga kommentarer: